Otázky pro Káju

Karolína Kachyňová je bývalou členkou 180 DC Prague, kde se věnovala marketingu. Vystudovala bakalářský obor Mediální studia na Metropolitní univerzitě Praha a nyní dokončuje navazující magisterské studium na stejné škole. Kája se před rokem rozhodla, že začne podnikat a v současné době působí jako konzultantka marketingu na sociálních sítích. O tom, jak se ve své práci našla a jak vzpomíná na 180ku, se můžeš dočíst v rozhovoru níže.

Ahoj Kájo, na začátek bych se tě chtěla zeptat, proč ses přihlásila do 180ky, co jsi od toho očekávala a do jaké míry se tvoje očekávání naplnila?

Vždycky mě bavil marketing a chtěla jsem svoje schopnosti v tomto oboru využít pro něco, co je užitečné. Celý koncept 180ky a projekty, na kterých se organizace podílí, za užitečné považuji, takže ano, moje očekávání se naplnilo.

Během tvého působení ve 180ce ses věnovala marketingu. V čem tvoje role spočívala a jak ti tato zkušenost pomohla ve tvé další kariéře?

Moje role spočívala v copywritingu přímo pro 180ku a v konzultování marketingu u jednotlivých projektů, kterými se 180ka zrovna zabývala, s čímž jsem při podávání přihlášky úplně nepočítala. Protože jsem do 180ky nastoupila už s nějakými předchozími zkušenostmi, potěšilo mě, že se mnou jednotlivé týmy konzultovaly marketing svých projektů tak, jako bych už byla expertem v oboru. To mi dodalo sebevědomí natolik, že se v současné době v podstatě živím jako konzultantka marketingu na volné noze.

Co je podle tebe klíčová vlastnost pro odvedení dobré práce?

Hlavní je prostě chtít odvést dobrou práci. Vzít za svůj projekt nějakou osobní zodpovědnost, brát ji jako svou vizitku, a hlavně jen nečekat, až od někoho dostanu instrukce a zpětnou vazbu. Důležitý je tedy nějaký „drive“ a samostatnost.

Jaká je tvoje současná pracovní pozice, mohla bys mi ji blíže představit? Jak ses k ní dostala?

Jsem konzultant marketingu na sociálních sítích. Pracuji sama na sebe a veškeré klienty mám ze svého personal brandu s názvem „Jak na reklamu a sítě“, který mám hlavně na Instagramu a na Youtube. Dostala jsem se k tomu tak, že se mi prostě nelíbila představa dodělat magistra a jít si někam sednout do kanclu za 25 tisíc Kč. Měla jsem pocit, že na to toho vím už dost, ale zaměstnavatelé to samozřejmě u mladých lidí stejně nevidí – každý musí začít dole na spodu „potravního řetězce“. Podnikat jsem začala v prváku na magistru s tím, že jsem chtěla vytvořit něco, do čeho „naskočím“, až školu dokončím, místo nástupu do nějaké práce. Mám radost, že jsem to udělala, protože nejenom, že můj plán naštěstí vyšel, ale dělám práci, která mě baví, a i finančně jsem na tom lépe, než za 10 let budování kariéry někde v agentuře. Problém je spíš ten, že mám teď práce tolik, že budu ráda, když udělám státnice.

Mimo jiné jsi také aktivní na sociálních sítích. Využíváš je nějakým způsobem i ke své práci?

Ano, 100 % mých klientů mě našlo skrze sociální sítě, kde buduji svou značku od října 2019. Pracuji převážně s Instagramem a Youtube.

A nakonec, jak trávíš volný čas v současné situaci? Našla sis nějaký nový koníček, případně máš nějaký tip na dobrý film nebo knížku?

Od prvního lockdownu jsem začala běhat, protože mi zavřeli bazény, kam jsem chodila na tréninky plavání. Jinak jsem poslední rok strávila asi stejně nudně, jako všichni – u práce, školy a Netflixu. Ze seriálů můžu doporučit Mad Men, asi nejlepší seriál o marketingu, který se odehrává v New Yorku od 60. do konce 70. let, pokud si to správně pamatuji. Knížku doporučím také tematickou a to Ogilvy: O reklamě (tu s bílou obálkou, ne tu žlutou „O reklamě v digitálním věku“, tu nenapsal sám Ogilvy, ale jeho agentura). Pro pokročilé pak Breakthrough Advertising od Schwartze.

Děkujeme za rozhovor a držíme palce při státnicích! :)

Tým 180 Degrees Consulting Prague

Share This Post

Přidej se k nám!

Chceš se přidat do skvělého kolektivu mladých lidí a pomáhat měnit svět k lepšímu? Zajímá tě consulting a chceš si ho vyzkoušet na vlastní kůži na reálném projektu?